Fit op je gewicht

Suiker

Suiker is een product wat zoveel ellende veroorzaakt dat het apart aandacht verdient. Alleen al door het minder eten van suiker kun je veel doen aan je gezondheid. Suiker is overal, kent vele soorten en benamingen waardoor je niet in de gaten hebt dat je het eet. Vrijwel alle kant en klare producten bevatten suiker. Het grootste deel van de suikers die we eten zijn ‘verborgen’ suikers. We eten jaarlijks ruim 50 kg suiker per persoon. Obesitas, hart- en vaatziekten, kanker en chronische vermoeidheid komen steeds meer voor.

Naast alle soorten suikers zijn er ook voedingsmiddelen die zich in het lichaam gedragen als suiker en daarom kunnen worden toegevoegd aan de suikers. Dit zijn de zogenaamde snelle koolhydraten.
Snelle koolhydraten zitten bijvoorbeeld in witte graanproducten, deze worden in het lichaam meteen omgezet in suikers en hebben daarom dezelfde werking.

30 dagen suikervrij

Een hele mooie manier om je bewust te worden van de hoeveelheid suiker die je dagelijks eet is het volgen van de uitdaging ’30 dagen suikervrij’. Alleen of in groepsverband begeleid ik je door deze challenge.

In deze maand eet je geen suikers en snelle koolhydraten. Ik coach je deze maand en leer je wegwijs te worden in ‘suikerland’. Waar zitten allemaal suikers in en wat zijn goede vervangers. Alleen al door je bewust te worden van suikers in voeding kun je na de challenge bewustere keuzes maken in je voeding.

Je zult lichamelijke veranderingen merken, je voelt je actiever, krijgt meer energie, geen last meer van dipjes etc.

Ervaringen

Petra: “Sugarchallenge.....inderdaad een uitdaging! Ik was al wel bewust bezig met voeding, maar hier ging het roer toch echt om. De tip om een 'eigen' kastje te creëren met je eigen suikervrije producten werkte super, hoewel m'n huisgenoot al snel meedeed met mijn suikervrije eetgewoonten. De baksels en recepten spraken hem wel aan! In het begin had ik wat last van hoofdpijn, maar hiervoor in de plaats meer energie en me lekker in mijn vel voelen! De 30 dagen vlogen voorbij en nu op naar de suikerbewuste fase. Al met al een super ervaring waardoor ik onbewust bewust blijf eten en bovendien ook nog gewicht ben kwijtgeraakt.”

Grietje: “30 dagen zonder suiker leven! Ik dacht dat dat me nooit ging lukken, want oh wat was ik gek op zoetigheid. Dat was ook te zien op de weegschaal! Toch wist ik op de één of andere manier dat dit me goed zou doen. Mijn streven was 5 kg. structureel kwijtraken (en stoppen met diëten en jojoën), meer energie krijgen en gewoon gezonder leven (beter zijn voor mijn lichaam).
De eerste keer boodschappen doen was een crime! Echt! Maar daarna weet je wat je in huis moet halen en waar je het kunt krijgen en is het dus geen probleem meer. Mijn man en ik deden (doen) het samen, onze 4 kinderen doen niet mee, maar zijn wel suikerbewuster nu en ze kiezen wel vaker voor gezond ipv suikerhoudend. We konden het makkelijk volhouden; veel makkelijker dan van te voren gedacht! We missen niks, eten nog steeds lekker, zijn meer dan 5 kg kwijt en voelen ons energieker. Het is echt een levensstijl en zoete dingen trekt ons absoluut niet meer! Zo bijzonder. We zijn echt heel blij met de challenge; het heeft ons leven verandert. Nog steeds (2,5 maand later) eten wij suikervrij en ik zie ook niet dat we dit nog weer gaan veranderen.”


Wat kun je van mij verwachten?

Je ontvangt een informatiepakket over wat je wel en niet mag eten.

Ik maak je wegwijs in alle suikers. Ik adviseer over goede vervangers en wijs je op een ruime hoeveelheid recepten.

Je wordt een hele maand begeleidt. Via whatsapp of de mail hebben we snel contact.

Na de maand suikervrij heb je zelf de bagage om meer bewust met suiker om te gaan: je kunt kiezen voor een balans die past in jouw leven.



Thea Harmelink
Woonplaats: Assen
Contactformulier: klik hier.
Email: thea@fitopjegewicht.nl
06-15234882 (werkdagen, na 13.00 uur)
kvk: 64853020